תפריט צד

עלינו

 

סמארט דרייבסמארטדרייב מפעילה רשת בתי ספר ללימוד נהיגה בשילוב סימולטור ומרכז חינוכי לבטיחות בדרכים וליווי נהגים צעירים. שיטת לימוד הנהיגה שאנו מציעים, מבוססת על גישה פדגוגית מתקדמת, המעניקה לתלמיד כלים פרקטיים, המאמנים להתמודדות עם מצבים מורכבים ומסוכנים בכביש ולא רק מכינים אותו למעבר הטסט. במילים אחרות, המטרה שלנו היא ליצור נהג חדש טוב, חכם וזהיר ולא רק נהג בעל רישיון נהיגה.

 

לצד שיטת לימוד הנהיגה המסורתית, הטמענו טכנולוגיות לימוד מתקדמות ואמצעי המחשה דיגיטליים שונים. אחד המרכיבים המרכזיים הוא אימונים באמצעות סימולטור הנהיגה המתקדם בעולם, המאפשרים לנהג החדש להתמודד עם מצבים שלא נתקל בהם בשיעורי הנהיגה המסורתיים, ביניהם: מצבי "כמעט תאונה", נהיגה בתנאי מזג אוויר קשים, מצבי סכנה שונים, ילד המתפרץ לכביש ועוד.

 

תפיסת העולם שלנו שאובה מתפיסת העולם של קורס טיס, בהתאם לה, אנו מאמינים שיש להפיק את המקסימום מכל "שעת טיסה",  על ידי ביצוע הכנה נכונה לשיעור, מיקסום תהליך המשוב במהלך השיעור וגם ביצוע "תחקיר" אחריו. בדרך זו התלמיד עובר תהליך מעמיק ומפיק את המירב מכל שעת נהיגה.

 

מעל 2,000 תלמידים כבר עברו טסט בסמארטדרייב, 70% מהתלמידים עברו בטסט ראשון או שני (מול כ 50% באוכלוסייה הכללית). ממוצע שיעורי הנהיגה אצלינו הינו 32 (מול ממוצע של 42 באוכלוסייה הכללית).

 

בשנים האחרונות, השימוש בסימולטורים ללימוד נהיגה תפס תאוצה ברחבי העולם. יצרן הסימולטורים אותו אנו מייצגים בישראל הינו ECA Faros, הנחשב למוביל בעולם בתחום התחבורה היבשתית (רכבים, אופנועים, משאיות וכד').  הסימולטורים של פארוס מאושרים ללימוד נהיגה על פי חוק בחלק ממדינות אירופה ובחקיקת האיחוד האירופי. מעל 10,000 סימולאטורים של פארוס פועלים ברחבי העולם בעשרות מדינות, לרבות ארה"ב, צרפת (הנחשבת לחלוצה בתחום הבטיחות בדרכים), אנגליה, אירלנד, פינלנד ועוד.

 

 

איך הכל התחיל?

לימודי נהיגה מתקדמיםבשונה מתחומי לימודים רבים, לאורך עשרות שנים לא התפתח ענף לימודי הנהיגה בישראל. איכות ההוראה לא עלתה, לא הוטמעו טכנולוגיות חדשות או שיטות לימוד מתקדמות. במקביל, כמות השיעורים הנדרשת להכנה לטסט עלתה ולצידה עליה במעורבות נהגים צעירים בתאונות דרכים (פי 3 מאשר יחסם באוכלוסיית הנהגים).
לאורך השנים, הדור הצעיר הפך ל"רעב" יותר לחידושים וטכנולוגיות חדשות וכן הוא מנוסה יותר במולטי-טסקינג (שזהו גם אחד האתגרים הגדולים בנהיגה).

 

בשנת 2007, התפרסם דו"ח ועדת שיינין בנושא תאונות הדרכים, שקרא בין השאר לרפורמה בתחום לימוד הנהיגה. היזם, עדי מימרן, הרים את הכפפה וחרט על דגלו את היעד לשפר את שיטת לימוד הנהיגה המסורתית בישראל, במטרה לעזור לדור הצעיר להיות דור נהגים חכמים, שקולים ובעלי בטחון עצמי.  בעקבות זאת, נולד הקונספט של בית ספר לנהיגה בשילוב סימולטור, שפעל בשנים הראשונות במתכונת מצומצמת וניסיונית.

 

עם השנים שוכללה שיטת הלימוד ובשנת 2012 נפתח סניף הדגל של החברה בקניון עזריאלי, תל-אביב, תחת השם "סמארטדרייב", מתוך שימת הדגש על המסר הקורא להכשרת נהגים "חכמים" (להבדיל מ"צודקים").  בשנים הקרובות פעילות סמארטדרייב צפויה להתפרש בכל רחבי הארץ, במטרה להפוך לגורם משמעותי המשפיע על תרבות הנהיגה בישראל.

 

נושא הבטיחות בדרכים הוא בראש מעינינו ובהתאם, אנו נוקטים בגישה שיתופית כלפי רשויות המדינה. לאורך השנים, עמדנו בקשר עם משרד התחבורה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ואפשרנו ביצוע מחקר יישומי במשך שנתיים על תלמידי נהיגה של בית הספר,

 

החברה מפעילה כיום שתי חטיבות - חטיבה ללימוד נהיגה, וחטיבה להדרכת וליווי נהגים צעירים. בין יעדי החברה, לתת מענה לאורך זמן לנהגים החדשים לאורך שנותיהם הראשונות על הכביש. בשנים הקרובות תפתח סמארטדרייב את החטיבה הזו בהתאם למגמות השוק.